18 Mayıs 2015 Pazartesi

"CİHAZDA YETERLİ ALAN YOK" HATASI [%99 KESİN ÇÖZÜM]

Bu yazıda Android cihaz kullanıcılarının çoğunun karşılaştığı bir soruna çözüm kavuşturacağız.







Google Play'den bir uygulama indirmeye çalışırken bu hatayı gördünüz, "Cihazınızda boş alan yok". Evet bu hata cihazınızda 10GB boş yer olsa bile karşınıza çıkar.

CİHAZIMDA YER OLMASINA RAĞMEN NEDEN BU HATAYI ALIYORUM?

Aslında durum sizin düşündüğünüz gibi değil. Örneğin Android'li bir telefonunuza var diyelim.
Telefonunuz 16GB olsun. Siz bu hafızayı direkt kullanamazsınız. Çünkü 16GB hafızanın 4-5GB'ı Android sistem dosyalarıdır. Oldu mu size 10GB. 10GB boş yeri olan telefonda kesinlikle yer problemi yoktur. Olamaz da. Peki neden hala bu hata çıkıyor? Bunun nedeni ise bu kalan 10GB hafızayı da olduğu gibi kullanamamanızdır. Android bu hafızayı 2'ye böler;

1) sdcard0

2) Dahili Bellek


"Ayrıca bknz: Dosya İndirme Hızını Arttırmak!"


sdcard0 sizin kişisel dosyalarınızın, fotoğraf, video, vb. dokümanların bulunduğu depolama birimidir. Dahili bellek ise Android uygulamalarının kullanacağı depolama birimidir. Sanırım sebebini artık tahmin edebiliyorsunuzdur.

 Dahili bellek cihazın toplam hafızasına göre (16GB) ayrılır. 16GB hafızalı bir telelefona ayrılan dahili bellek genellikle 1.9GB'dır. İşte sorunumuzu ilgilendiren kısım burası. Boyutu büyük, küçük indirdiğimiz ne kadar uygulama varsa burayı doldurur. Fabrika uygulamaları da üstüne binince 1.9GB artık dolar. Fakat Android, Google Play'den uygulama indirebilmek için dahili bellekte en az 250MB yer olması gerektiği kısıtlamasını koyuyor.


"Ayrıca bknz: WiFi Çekim Gücü Arttırmak!"

DAHİLİ BELLEK HAFIZASI NASIL ARTTIRILIR?

Dahili bellek arttırmaya Android asla izin vermez. Bunu yapabilmemiz için Root yetkisine sahip olmanız gerekir. Root'un ne olduğunu, eksilerini, artılarını, nasıl yapılacağını daha önceki yazımda anlatmıştım. Fakat bunun yerine dahili belleğinizi boşaltabilirsiniz. Bunu yapmak için Android cihazınızdan;

Ayarlar»Uygulamalar yolunu izleyin. İndirilenler sekmesinde dahili belleğinizin durumunu göreceksiniz. Eğer başlıktaki hatayı alıyorsanız dahili belleğinizde 250MB'tan az yer kalmıştır.

Şimdi gelelim dahili bellek boşaltma işlemimize. İndirilenler sekmesinde fazla yer kaplayan uygulamalar büyükten küçüğe sıralanacaktır. İşe yaramayan uygulamalarımızı boş yer açılıncaya kadar kaldırıyoruz. Eğer geçici çözüm peşindeyseniz uygulamaları seçip Verileri Temizle veya Önbelleği Temizle (UYARI: VERİLERİ TEMİZLE SEÇENEĞİ O UYGULAMAYI STANDART AYARLARA DÖNDÜRÜR.) seçeneklerini kullanarak da boş yer açabilirsiniz.

"Ayrıca bknz: Tek Tuşla Root Atmak!"


 Bu iki çözümü uyguladığımız halde 250MB'yi geçemediyseniz yapmanız gereken cihazınıza yeni bir hafıza kartı takmaktır. Cihaz hafıza kartını algıladıktan sonra ise Verileri temizle seçeneğinin yanında bir de "Hafıza kartına taşı" seçeneğini göreceksiniz. Bu yöntemi uygulayarak da boş yer açabilirsiniz.

LÜTFEN YORUMLARINIZI PAYLAŞIN. BU SAYEDE ÇÖZÜMÜN İŞE YARAYIP YARAMADIĞINI DA ANLAYABİLİRİZ.


AfkTech ©

22 yorum:

  1. Açıklamayı beğendim.teşekürler

    YanıtlaSil
  2. Uygulama verilerini temizlemek hiç aklıma gelmemişti. Sayenizde hallettim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Verileri temizlemek sizin de dediginiz gibi geçici bir çözüm dahili bellek bu boyutta kalcaksa tek çözüm başka uygulama silmektir. Benim sorum şu ben bu sorunu hep ben ve benim gibi GM discovery kullanicilarindan duydum. Başka telefonlarda dahili bellek daha mi büyük ki bu sorunu onlardan duymuyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmalı ki makale hep GM kullanıcılarını çekiyor :). İsterseniz root yetkisi elde ederek dahili belleğinizi genişletebilirsiniz.

      Sil
    2. Yeni makalem bunun hakkında olacak. Takipte kalın.

      Sil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. benım telefonum casper via v9 verileri temizle kısmının yayında hafıza kartına tası butonu yok nabıcam

    YanıtlaSil
  7. Hafıza kartına taşışak ta aynı şey oluyor samsung j 7 almayi düşünüyorum fakat ramı yüksek bir telefon mu almalıyım aynı sorunu baska telde de yasarmiyim

    YanıtlaSil
  8. Gm discovery telefonumu alali 2 sene oldu ve bu sorunla karsilastim root atip cözmemi önerir misiniz ?

    YanıtlaSil
  9. General mobil kullanıyorum durduk yere kamerası bitti bulamiyorum yardım lütfen

    YanıtlaSil
  10. General mobil kullanıyorum durduk yere kamerası bitti bulamiyorum yardım lütfen

    YanıtlaSil
  11. Xperia Neo V de de aynı sorun var. Canımdan bezdirdi. Telefonda whatsapp güncelleme istediğinde silecek uygulama bulamıyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihazı rootlayıp dahili hafızayı genişletmelisiniz

      Sil
  12. Root ile dahili hafıza nasıl genisletilebilir ??? Ve yuklenebilecek ne varsa yüklü iken bir anda yanlizca facebook bile yüklenmez duruma düşüren andoidmi cihaz ureticisimidir sorumlusu cihaz kirilmadi bozulmadi bari işlevselliğini yazılımla bitirelim anlayisinami kurban ediliyor

    YanıtlaSil
  13. Arakadaslar telefonumun hafizasi 2 gb den 6 gb yaptim simdide sd card0 dahili depolamam silindi yok yardim

    YanıtlaSil
  14. 500 mb fazla boş alan var yine de yükleme olmuyor herşeyi yaptım olmuyor

    YanıtlaSil
  15. Herşeyi yaptım ama olmuyor sadece 2 uygulama var sorun nedir acaba cihazım samsung tab 4 yanıtlarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  16. Yaw benim samsung gt p1000 telefon tabletin dahili depolama birimi 1,5gb.olarak gözüküyor vede haliyle birkaç uygulama yüklenince orada doluyor..ve alan yok diyor oysa telefonda 12gb.alan var by alan uygulama yerine resim video toplamak içinmi yapılmış kafam almadı gitti. bu sorun nasıl giderilirki..?

    YanıtlaSil
  17. iyi ama dahili bellekte 1 gb yer var :S gene de indiremiyorum :D

    YanıtlaSil